Work-life balance: Polska ustawa wdrażająca unijne dyrektywy

Długo wyczekiwana dyrektywa dotycząca work-life balance oraz przewidywalnych warunków pracy w końcu zostanie wdrożona do polskiego porządku prawnego. Nowelizacja wejdzie w życie w ciągu najbliższych tygodni. Zmian jest sporo, więc pracodawcy jak najszybciej powinni rozpocząć przygotowania do ich uwzględnienia w bieżącej praktyce.

Aby ułatwić Państwu odnalezienie się w gąszczu nowych przepisów prawa pracy, dr Ewa Boryczko oraz mec. Aleksandra Wylecioł przygotowały krótkie zestawienie najistotniejszych zmian, na które muszą zwrócić uwagę pracodawcy oraz działy kadr i HR. Nasze ekspertki zwracają uwagę m.in. na:

  • nowe obowiązki informacyjne pracodawcy związane z podjęciem pracy oraz w trakcie zatrudnienia,
  • zmiany dotyczące umowy o pracę na okres próbny,
  • kwestie związane uzasadnianiem wypowiedzenia umów,
  • dodatkowe urlopy i przerwy w pracy,
  • udogodnienia dla rodziców i opiekunów,
  • nowe obowiązki związane z delegowaniem pracowników,
  • a także nowe wnioski które pracownicy mogą kierować do pracodawcy, kwestie związane ze szkoleniami i zakazanymi klauzulami w umowach o pracę.

Zapraszamy do zapoznania się z naszym alertem dostępnym w załączniku poniżej.


Załącznik

work-life balance_pl.pdf